loading...
تدریس الکترونیکی ومجازی (( دوره متوسطه اول))
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانلود20سوال چهارگزینه ای عربی هفتم از دروس 14-15-16 0 1744 farah
~~دانلود~~20سوال چهارگزینه ای عربی هفتم از دروس 14-15-16 0 874 farah
نمونه سوال پیام آسمانی هفتم از درسهای 9-10-11 0 1936 farah
سوال قران هفتم در بهمن ماه 92 از درس 6 -8 -7 0 799 farah
نمونه سوال عربی هفتم 0 1756 farah
نمونه سوال عربی هفتم در ترم دوم به دو صورت 0 1901 farah
سولات عربی سوم راهنمایی در دی ماه 90 0 578 farah
سوالات قران سوم راهنمایی در دی ماه92 0 605 farah
سوالات قران سوم راهنمایی در دی ماه92 0 485 farah
پاورپوینت درس پنجم قرآن پایه ی هفتم(متوسطه اول) 1 979 farah
نمونه سوال عربی هفتم قسمت 2 0 878 farah
سوالات میان ترم عربی هفتم 0 738 farah
پاور پونت عربی هفتم درس 8 - 0 875 farah
سوالات نیم ترم اول عربی سوم راهنمایی 0 529 farah
پاور پوینت درس 9 عربی هفتم 0 1022 sayedmozaffar
نمونه سوال عربی سوم راهنمایی 0 734 sayedmozaffar
پاور پوینت درس 8 عربی هفتم 0 801 sayedmozaffar
مجموعه سوالات امتحاني کتاب پيام هاي آسمان پايه اول متوسطه (هفتم) 0 1855 sayedmozaffar
فیلم ها ونرم افزار های کمک آموزشی 0 927 sayedmozaffar
فیلم ها ونرم افزار های کمک آموزشی 0 695 sayedmozaffar
سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 1562 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


به یاری خداوند در تاریخ 20اردیبهشت ماه93 از درس پیام های آسمان هفتم آزمون نوبت دوم گرفته شد لذا سوالات جهت استفاده همکاران ودانش آموزان سایر استانها در وب لاگ قرار گرفت 

برای در یافت فایل روی پیام های آسمان کلیک کنید






سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 1010 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

سوالات پيام آسماني هفتم در آبان ماه 92

از درس 4-5-6

منبع: http://arabi4737.rozblog.com/post-1171-گنجینه عربی- خانم علیزاده

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 710 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

-۱ درس قبل ذهن دانشآموزان را با اين مساله كه بايد براي سراي ديگر توشه آماده كنند، به خوبي آماده كرد. آنها دانستند كه اگر از حالا به فكر جمع نمودن ره توشه براي سفر آخرت نباشند، يقينا در آن سرا دست خالي خواهند ماند و از اين رو به دنبال يافتن اين پرسش هستند كه براي داشتن سفري آسوده چه بايد بكنند؟

اين درس به دنبال پاسخ به بخشي از اين پرسش است و برخي اعمالي را كه در هنگام مرگ و پس از آن در آسايش و سختي طي نمودن اين مسير موثر است معرفي ميكند.

2- مواردي كه در اين درس به عنوان اعمال موثر در زندگي پس از مرگ بيان شدهاند، همگي براساس نياز مخاطب گزينش شدهاند.

چرا كه نوجوان امروز ما معمولا رفتار مناسبي با پدر و مادر خويش ندارد و آن گونه كه شايستهي آنهاست رفتار نميكند. بد خلقي و بد اخلاقي نيز يكي ديگر از ويژگيهاي اين سن نوجوان است. زيرا با ورود وي به سن بلوغ و تغييرات روحي و شخصيتي دجار بحرانها و تعارضاتي ميشود كه به شدت بر اخلاق و منش او تاثير ميگذارد و همين امر موجب بروز برخي خشونتها و بد خلقيها از سوي او ميشود.

بحث كمك به ديگران كه تحت عنوان صدقه ياد شده است نيز، يكي از موارد ضروري است كه بايد در اين سن به مخاطب آموزش داده شود. زيرا اگر نوجوان در اين سن، با فرهنگ توجه به محرومان و نيازمندان آشنا نشود و خود را از حالا به اين مساله عادت ندهد، در سنين بالاتر نيز توجهي به اين مساله نخواهد داشت.

3- همكاران محترم توجه داشته باشند كه عملي كه در اين درس به عنوان اعمال موثر در زندگي اخروي ياد شدهاند،؛ گرچه در آخرت به صورت كامل ظهور پيدا ميكنند و اثرات و بركات فراوان خود را نشان ميدهند اما در همين زندگي دنيا نيز اثر و بركات فراواني دارند.

مثلا نيكي به پدر و مادر در همين دنيا نيز موجب نزول خير و بركت از سوي خدا ميشود. در روايت امام صادق (ع) نيز كه در درس آمده به اين نكته اشاره شده است. ايشان نيكي به پدر و مادر را هم موجب آسان شدن مرگ دانستهاند و هم موجب دور ماندن انسان از فقر و تهي دستي در دنيا.

همچنين خوش اخلاقي نيز هم در اين دنيا موجب راحتي و آسايش است هم در آخرت. در روايات فراواني خوش اخلاقي عامل فزوني رزق و روزي در دنيا معرفي شده است.

صدقه دادن نيز علاوه بر بركاتي كه در آخرت دارد، در دنيا انسان را از بلاهاي گوناگون نجات ميدهد.

از اين رو دانشآموزان بايد بدانند كه حتي اگر خوهان آسايش و رفاه در اين دنيا هم هستند، بايستي به اين صفات نيك اخلاقي تن دهند.

4- نكته مهمي كه از داستان امام سجاد و كمك او به نيازمندان دريافت ميشود، اين است كه آن چه به صدقه ارزش ميدهد و بر ثواب و پاداش آن ميافزايد، مراجعهي خود ما به انسانهاي فقير و رسيدگي به حال آنان است. يعني نبايد منتظر بمانيم تا فرد نيازمند به ما مراجعه كند و درخواست كمك كند بلكه همچون امام سجاد (ع) بايستي خود ما به دنبال فقرا باشيم و هم و غم رفع نيازهاي آنان را داشته باشيم. امام ميتوانست در خانه بنشيند و به فقرا بگويد براي دريافت صدقات به نزد او بيايند اما ايشان خودشان بدون كمك گرفتن از اصحاب و ياران به سراغ فقرا ميرفتند و پيش از آنكه آنان چيزي درخواست كنند به درخواست آنان پاسخ ميگفتند. معناي حقيقي صدقه و كمك به نيازمند اين است.

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 642 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

1- اين درس نخستين درس در خصوص معاد در دورهي راهنمايي است. در تبيين اهميت اين اصل اعتقادي لازم است به دانشآموزان تفهيم شود كه اعتقاد به معاد موضوعي مشترك در ميان تمام اديان الهي بوده و علاوه بر مسلمانان، پيروان تمام شرايع آسماني ديگر نيز معتقد به زندگي پس از مرگ هستند.

2- علت تاكيد همهي اديان بر مساله معاد اين است كه اعتقاد به معاد اصلي ترين انگيزه براي اجراي احكام و دستورات در ميان پيروان اديان مختلف به شمار ميرود و احكام، معارف و تعاليم مختلف فردي و اجتماعي اديان، بدون در نظر گرفتن اين اصل هيچ ضمانتي براي اجرا ندارند.

اگر واقعا هيچ محاسبه و مجازاتي در ادامه دنيا وجود نداشته باشد و با مرگ پرونده انسان براي هميشه بسته شود، چه انگيزهاي ميتواند از زياده خواهي بشر در زندگي فعلياش جلوگيري كند؟ چرا يك فرد فقير نبايد دست به دزدي و خيانت بزند و چرا يك فرد ثروتمند بايد به ديگران كمك كند؟ در حقيقت باور به معاد و پاداش و مجازاتهاي آن در حقيقت نقش پليسي را ايفا ميكند كه همواره همراه انسان است و از درون بر آنها نظارت دارد.

3- از آن جايي كه رويكرد كتاب ‹‹پيامهاي آسمان›› بهره گيري از مقبولات و پيش فرضهاي فطري دانش آموزان است، تلاشي براي اثبات استدلالي عقايد ديني براي دانشآموزان در سنين حدود 12 سالگي انجام نميدهد. زيرا اين كار در اين سن بيش از آنكه فهم ديني آنان را افزايش دهد، انديشهي آنان را با شبهاتي درگير ميسازد كه توانايي درك پاسخ آنها را در اين سن و سال ندارند. لذا با توجه به اينكه دانشآموزان در اين سنين اصولا منكر روز قيامت و معاد نيستند، از بيان براهين مختلف كلامي و فلسفي در اثبات معاد خودداري كرده و بيان اين مطالب را به دوران دبيرستان واگذار نموده ايم.

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 586 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

 

1- يكي از اهداف اين درس متوجه كردن مخاطبان به ناتواني و ضعف انسان از يك سو و قدرت و توانايي خدا از سوي ديگر است. اگر ما خوب به خود و اطراف خود نگاه كنيم ميبينيم كه در بسياري از نيازهاي خود محتاج ديگرانيم. مثلا وقتي مريض ميشويم و در بستر بيماري ميافتيم. خودمان توان مراقبت از خودمان را نداريم، بايد كساني مراقبمان باشند، از سوي ديگر، براي مداوا نياز به پزشك و دارو داريم.

از طرف ديگر همين ديگراني که ما نيازمند آن ها هستيم خودشان نيز نيازمند کسان ديگري هستند.  پس در نگاه اول شايد فكر كنيم كه ما با كمك ديگران است كه ميتوانيم نيازهاي خود را بر طرف كنيم اما اگر كمي دقيقتر شويم مييابيم كه ديگران نيز خود محتاج هستند و نيازمند. مثلا ما فكر مينيم كه اين پزشك و دارو است كه ما را خوب ميكند اما در نگاه دقيقتر به اين مطلب پي ميبريم كه چه كسي درمان اين درد را در دارو قرار داده است؟ و يا چه كسي به پزشك هوش و استعداد داده تا به دنبال علم طب برود و راه درمان بيماريها را فرا گيرد؟

و يا ما فكر ميكنيم كه اين كشاورز است كه نياز ما به بسياري از مواد غذايي را تامين ميكند. اما با نگاه دقيقتر پي ميبريم كه اين كس ديگري است كه به اين بذر خاصيت رشد كردن داده تا بزرگ شود و گندم و حبوبات ما را تامين كند.

پس اگر دقيق نگاه كنيم همهي ما محتاج و نيازمنديم و تنها يك كس است كه بينياز است و نيازهاي همهي ما به او ميرسد.

2- با توجه به اينكه در اين درس براي ياري خواستن تنها به خدا تكيه ميكنيم ممكن است اين شبهه به وجود آيد كه آيا ما نبايد از ديگران كمك بخواهيم؟

پاسخ آن است كه هدف ما از بيان اينكه تنها بايد از خدا ياري خواست و به او اميد داشت اين است كه متوجه باشيم كه غير خدا نيرو و توان مستقل و جدايي از خدا ندارد و ما نبايد گمان كنيم كه مثلا يك پزشك بدون خواست و اراده خدا قادر خواهد بود ما را درمان كند و اگر ما به پزشك رو بياوريم ديگر نيازي به خدا نداريم. در نگاه سطحي شايد اين پزشك باشد كه ما را درمان ميكند اما با نگاه عميق اين خداست كه قدرت شفا را در دارو نهاده و يا به پزشك عقل و هوش داده تا درس بخواند و علم پزشكي ياد بگيرد. در واقع در راس همهي اينها خدا قرار دارد و اگر او نخواهد بهترين پزشكها و قويترين داروها نيز گاه از درمان يك بيمار عاجزند.

پس منظور ما اين نبوده كه از ديگران ياري نخواهيم بلكه منظور اين است كه آنگاه كه براي رفع نيازهاي خود رو به سوي ديگران ميآوريم، گمان نكنيم كه ديگران به تنهايي قادر به حل مشكل و نياز ما هستند بلكه اين توانايي را نيز خدا به آنها داده است.

3- خداوند به دليل لطف و رحمت فراگيري كه در حق همهي بندگان دارد همهي انسانها را از بسياري از نعمات خود بهرهمند ميكند. مثلا خداوند آن قدر مهربان است كه حتي كافران و مشركان را نيز از نعمتهاي خود بهرهمند کرده است و اينگونه نيست كه خدا آنان را در فقر و قحطي قرار دهد، يا از نعمت خوراك محروم كند. اما خداوند علاوه بر اين رحمت فراگير، يك رحمت مخصوص و ويژه نيز دارد كه تنها شامل افراد خاصي ميشود. اين لطف خاص خدا باعث ميشود تا حمايت و ياري خدا در همهي لحظات زندگي شامل حال انسان شود و بتواند بر بسياري از مشكلات و سختيها غلبه كند. اما چه كنيم تا اين لطف خاص شامل ما نيز بشود؟ در اين درس چند مورد از اعمالي كه موجب توجه خاص خدا به بندگان ميشود معرفي گرديده است.

 

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 540 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)

 


1- يكي از اهداف مهم اين درس آشنا نمودن دانش­آموزان با بحث نظارت الهي است. يعني بدانند هميشه و در همه حال كسي ناظر بر آن ها و اعمال آنهاست و هيچ گاه تنها و رها شده به حال خود نيستند. اگر انسان با تمام وجود اين مساله را درک کند ديگر هيچ گاه حاظر به انجام گناه نيست، زيرا مي­داند که تمام اعمالش به خوبي ديده مي­شود.

طبق آيات و روايات، علاوه بر خدا،‌ فرشتگان و اولياي الهي نيز ناظر بر اعمال انسانند. کاتبان اعمال هر لحظه با ما هستند و کارهاي خوب و بد ما را مي­نويسند و اعمال ما نيز به محضر امام زمان عرضه مي­شود. حال آيا کسي که اين همه ناظر دارد حاظر مي­شود به راحتي تن به گناه دهد؟!

2- بحث نظارت خدا و فرشتگان خدا، نگاهي توام با ترس در دانش­آموزان نسبت به خداوند ايجاد مي­کند، زيرا توجه به اين که انسان هر لحظه مراقباني دارد که شاهد و ناظر اعمال او هستند و لحظه به لحظه­ي او را ثبت و ضبط مي­کنند، ‌موجب نوعي ترس و دلهره در درون انسان مي­شود. اگر چه اين ترس مطلوب است و موجب پرهيز از گناه مي­شود اما براي اينکه نوع نگاه دانش­آموزان به خداوند، نگاهي صرفا از سر ترس و اضطراب نباشد، بحث حفاظت الهي به دنبال بحث نظارت مطرح شده است. يعني اينکه خدايي که دائم ناظر ماست، حافظ ما نيز هست و براي تک تک ما فرشتگاني گمارده تا ما را از خطرات حفظ کنند. اين گونه نيست که خداوند صرفا ناظري باشد که همچون ناظران و مراقبان بشري به دنبال مچ­گيري و ثبت خطاها باشد، بلکه او ناظري رئوف است که نظارت او باعث مراقبت و حفاظت از ما نيز هست. بنابراين همراه شدن بحث حفاظت خدا با بحث نظارت، باعث مي­شود تا دانش آموز احساس کند که اگر چه هر لحظه ناظر و ناظراني دارد اما همين ناظران، مراقبت از او را نيز بر عهده دارند. توجه به اين دو مساله در کنار هم، حس خوبي را نسبت به خداوند در مخاطب ايجاد مي­کند و احساس ترس او تبديل به احساس امنيت و آرامش مي­شود.

3- در توضيح مطلب قبل و براي جا افتادن بهتر آن در ذهن دانش­آموز مي­توان اينگونه مطلب را بيان کرد:

افراد و مقامات مهم هر کشور،هميشه محافظاني براي حفاظت از جان خود دارند كه در همه جا به همراه آنان­اند مثل رئيس جمهور يك كشور که محافظان زيادي دارد كه در همه حال وي را همراهي مي­كنند تا او را از خطرات احتمالي نجات دهند.  از سوي ديگراين محافظان به علت همراهي هميشگي با وي هميشه ناظر بر كارهاي او نيز هستند و هيچ كار رئيس جمهور از ديد آنها پنهان نيست.

 حال اگر خدا براي ما انسان­ها محافظاني قرار داده است، اولا نشان از آن دارد كه ما افراد مهمي براي او هستيم و خداوند به تك تك ما انسانها به ديد يك فرد مهم نگاه مي­كند و از همين رو براي ما محافظاني قرار داده تا ما را از خطرات حفظ كنند و ثانيا كساني كه هميشه همراه ما هستند قطعا به تك تك اعمال ما نيز آگاه خواهند بود.

پس حال كه ما اين قدر در نزد خدا مهم هستيم، خودمان نيز قدر خود را بدانيم و با كارهاي بي­ارزش و گناه آلود از ارزش خود نكاهيم.

4- در اين درس، علاوه بر توجه به بحث محافظت كه درصدد تبيين رابطه­ي محبت آميز خداوند با بندگانش بود، به نشانه­هاي ديگري نيز از توجه و محبت خاص خداوند به انسان­ها، اشاره شده است.

نعمت­هايي همچون توانايي خاص انسان براي رسيدن به رشد اخلاقي كه باعث مي­شود كارهاي خوب و بد را بشناسيم و بتوانيم درون خود را به صفات خوب اخلاقي مزين كنيم و يا صفت انديشيدن و تفكر كه باعث مي­شود بتوانيم در هر مساله­اي به خوبي تفكر كنيم و براي زندگي خود برنامه و هدف داشته باشيم.

همه­ي اين نعمت­ها نشان مي­دهد كه ما انسا­ن­ها مورد توجه خاص خدا بوده­ايم و يقينا اين همه نعمت نمي­تواند بدون دليل باشد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تور هتل داریوش کیش
  • قیمت هتل های کیش
  • قیمت هتل در کیش
  • مطالب پیشرفته9
  • نوین پی سی :: نوین ترین فروشگاه آنلاین در ایران
  • دانلود آهنگ جدید
  • طلوع خورشید
  • گروه آموزشی دینی و قرآن وعربی متوسطه اول استان هرمزگان
  • عربی برای همه . آموزش مکالمه عربی
  • پایگاه قرآنی دارالقرآن
  • دی ال سی
  • سایت معلمان واساتید عربی
  • گروه آموزشی معارف و عربی در سوریه و لبنان و اردن
  • قرآن ، پیام های آسمانی و عربی دوره راهنمایی و متوسطه
  • شبکه مترجمین ایران
  • گروه آموزشی عربی استان هرمزگان
  • وبلاگ عادل اشکبوس مؤلف کتب عربی
  • سایت گروه درسی عربی
  • آموزش درس عربی متوسطه 1
  • دوست قرآنی
  • پیام نسیم
  • فرهنگ لغت
  • نورالجبین
  • آموزش درس عربی (خانم آقایی)
  • پایگاه درسهایی از قرآن
  • دینی وعربی متوسطه اول (خانم انا محمدی)
  • گروه دینی وعربی شهرستان آبیک
  • عنوان آزمایشی
  • گروه آموزشي ديني و عربي متوسطه اول
  • زنگ عربی (خانم دل آرام)
  • عکس های دوربین ما
  • مرجع بزرگ ایرانیان|مرجع نمونه سوالات درسی تمام مقاطع و دانلود سنتر بزرگ ایران
  • قرآن،عربی و پیام دوره متوسطه1(مشهد مقدس)
  • آموزش قرآن دینی وعربی(آقای محمدتقی باقری)
  • آموزش درس عربی ( خانم سعدی)
  • گنجینه عربی-علیزاده
  • آمزش الکترونیکی متوسطه اول(آقای غریبی)
  • سايت امام علي (ع)
  • سرزمين دانلود
  • پايگاه كيفيت بخشي آموزشي ديني وقرآن استان گيلان
  • گنجینه عربی 2- علیزاده
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    مطالب وب سايت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    لوگوی دوستان
    لوگوی ما

    آموزش آنلاین ((موسوی))

    آمار سایت
  • کل مطالب : 205
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 738
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 244
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,421
  • بازدید ماه : 4,541
  • بازدید سال : 25,983
  • بازدید کلی : 628,593
  • درباره سایت

    بنده دبير قرآن- پيام هاي آسمان وعربي هستم

    اين وب سايت رابراي استفاده دبيران ودانش آموزانمحترم طراحي نموده ام اميدوارم مفيد باشد

    مارابانظرات سازنده خود یاری نمایید با تشکر

    نمایش زنده اخبار

    نمایش زنده اخبار