loading...
تدریس الکترونیکی ومجازی (( دوره متوسطه اول))
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانلود20سوال چهارگزینه ای عربی هفتم از دروس 14-15-16 0 1744 farah
~~دانلود~~20سوال چهارگزینه ای عربی هفتم از دروس 14-15-16 0 873 farah
نمونه سوال پیام آسمانی هفتم از درسهای 9-10-11 0 1936 farah
سوال قران هفتم در بهمن ماه 92 از درس 6 -8 -7 0 799 farah
نمونه سوال عربی هفتم 0 1755 farah
نمونه سوال عربی هفتم در ترم دوم به دو صورت 0 1901 farah
سولات عربی سوم راهنمایی در دی ماه 90 0 577 farah
سوالات قران سوم راهنمایی در دی ماه92 0 604 farah
سوالات قران سوم راهنمایی در دی ماه92 0 485 farah
پاورپوینت درس پنجم قرآن پایه ی هفتم(متوسطه اول) 1 979 farah
نمونه سوال عربی هفتم قسمت 2 0 877 farah
سوالات میان ترم عربی هفتم 0 737 farah
پاور پونت عربی هفتم درس 8 - 0 875 farah
سوالات نیم ترم اول عربی سوم راهنمایی 0 528 farah
پاور پوینت درس 9 عربی هفتم 0 1021 sayedmozaffar
نمونه سوال عربی سوم راهنمایی 0 734 sayedmozaffar
پاور پوینت درس 8 عربی هفتم 0 801 sayedmozaffar
مجموعه سوالات امتحاني کتاب پيام هاي آسمان پايه اول متوسطه (هفتم) 0 1854 sayedmozaffar
فیلم ها ونرم افزار های کمک آموزشی 0 927 sayedmozaffar
فیلم ها ونرم افزار های کمک آموزشی 0 695 sayedmozaffar
سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 514 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس در ماه رجب، هزار مرتبه«لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» بگوید، خداوند برای وی هزار حسنه نوشته، و هزار شهر در بهشت بنا می کندر

تهلیل، گفتن لااله الاّ اللّه، مهمترین شعار توحیدی اسلام است. واژه تهلیل، از مادّة هلل، در لغت به معنای بالا بردن صداست (ابن فارس، ج 6، ص 11) و در اصطلاح، گفتن لااله الاّ اللّه است. به کار بردن مادّة هلل برای این معنا، بدان سبب است که فرد به هنگام گفتن لااله الاّ اللّه صدای خود را بلند می کند. (ازهری ، ج 5، ص 368) همچنین گفته شده که تهلیل برگرفته از حروف لااله الاّ اللّه است. (راغب اصفهانی ، ذیل «هلل»)

عبارت لااله الاّ اللّه دو بار به همین صورت در قرآن کریم به کار رفته (رجوع کنید به صافات: 35؛ محمد: 19) و به صورتهای مشابه، مانند لااله الاّ أنا و لااله الاّ أنت و بویژه لااله الاهو، بیش از سی بار در قرآن آمده است. (رجوع کنید به عبدالباقی ، ذیل «إل'ه »)

مفسران بر اساس حدیث نبوی و اقوال صحابه و تابعین، «کلمة التقوی» را که در قرآن (فتح : 26) نیز آمده، همان لااله الاّ اللّه دانسته اند (ابن بابویه ، 1386، ج 1، ص 251؛ طوسی ، ج 4، ص 283). علاوه بر این، در منابع حدیثی و تفاسیر، لااله الاّ اللّه با نامها و اوصافی چون کلمة التوحید. (فضل بن حسن طَبْرِسی ، ج 6، ص 480،4)

برای دریافت مطالب بیشتر  اینجا کلیک کنید


 


سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 501 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

آثاری که در قرآن برای حفظ حجاب ذکر شده:
حجاب، مایه ی بهره مندی زنان از آمرزش الهی می گردد.احزاب/59
رعایت حجاب، در جهت خیر و صلاح و سلامت آن هاست.نور/60
رعایت حجاب، راهی برای شناخته شدن زنان آزاده و با شخصیت است.احزاب/59

رعایت حجاب، مایه ی حفظ طهارت و پاکی مردان و زنان است.احزاب/۵۳

http://hejab-e.blogfa.com



سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 503 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

قرآن

در رویداد «غدیر» گذشته بر آیه «تبلیغ» یعنى آیه: «یا اَیّها الرسول بلغ ما انزل الیك من ربك» دو آیه دیگر نازل شده و به حادثه رنگ ابدى و جاودانى بخشیده است این دو آیه عبارتند از:

1- آیه اكمال دین .

2- آیه سؤال عذاب.

اینك پیرامون هر دو آیه به بحث و گفتگو می ‏پردازیم :

«الیوم یئس الذین كفروا من دینكم فلا تخشوهم و اخشون الیوم اكملت لكم دینكم و اتممت علیكم نعمتى و رضیت لكم الاسلام دیناً» 1

«امروز كافران از (نابودى) دین شما نومید شدند از آنان مترسید و از من بترسید، امروز دین شما را تكمیل كردم و نعمت خود را به پایان رسانیدم و اسلام را به (عنوان) دین، براى شما برگزیدم».

دقت در مضمون آیه اكمال دین، می ‏رساند كه روز نزول آیه حادثه بسیار مهمى رخ داد، كه مایه نومیدى دشمنان از پیروزى براسلام و موجب كمال دین و به پایان رسیدن نعمتهاى معنوى خدا شده است اكنون باید دید چه روزى می ‏تواند حامل چنین نویدهائى باشد، و با این خصوصیات و نشانه ‏ها خود را در عرصه تاریخ نشان دهد؟

1- آیا روز فتح مكه می ‏تواند داراى چنین خصوصیاتى باشد؟ به طور مسلم نه، زیرا در آن روز پیمانهاى مسلمانان با مشركان به قوت خود باقى بود و هنوز مراسم حج بسان عصر جاهلى برگزار می ‏شد،و قسمتى از احكام اسلام پس از آن فرود آمده است از این جهت نه یأسى بركافران منطقه مستولى شده بود ونه آئین به معنى بیان فروع و نه به معنى تحكیم پایه ‏هاى آن، تكمیل گردیده بود.

2- آیا روز اعلام بیزارى از مشركان می ‏تواند مظهر چنین روزى باشد، به تصور اینكه یأس و نومیدى در چنین روزى بر مشركان مستولى گردید؟ باز می‏گوئیم نه، زیرا بیان دین به معنى احكام در آن روز پایان نیافته بود به گواه اینكه قسمتى از «حدود» و «قصاص» و احكام مربوط به «كلاله» پس از اعلام بیزارى نازل گردیده است. بنابراین تنها مسأله یأس نشانه آن روز نیست، بلكه یأس توأم با تكمیل آئین؛ و هرگز در روز اعلام بیزارى این دو نوید، به صورت توأم، در آن روز تحقق نپذیرفته بود.

اكنون باید دید روزى كه حامل این نوید گرانبها بود چه روزى بوده است؟!

گروهى نظر می ‏دهند كه این روز، همان روز «عرفه» سال دهم هجرت است كه در تاریخ به نام «حجةالوداع» معروف است ولى با توجه به حوادث تاریخى این دو نوید گرانبها در چنین روزى تحقق نپذیرفت.

اما مسأله یأس و نومیدى به دو صورت می ‏تواند مطرح گردد:

الف: یأس قریش و مشركان شبه جزیره یك چنین نومیدى پیش از این روز تحقق پذیرفته بود و قریش در روز فتح مكه، و دیگر مشركان در روز اعلام بیزارى، از پیروزى اسلام كاملاً مأیوس شده بودند در این صورت صحیح نخواهد بود كه بگوئیم در روز عرفه سال دهم حجة الوداع یأس و نومیدى مشركان جامه عمل پوشید در حالى كه چنین كارى یك سال و اندى قبل، تحقق پذیرفته بود.

ب: یأس همه كافران روى زمین به یك چنین نومیدى تا آن روز جامه عمل نپوشیده بود.

اما مسأله تكمیل دین اگر مقصود از «دین» احكام و فروع دین باشد هرگز پرونده بیان احكام الهى در روز عرفه بسته نشد بلكه یك رشته احكام مربوط به «ربا و ارث و كلاله» پس از روز عرفه«حجةالوداع» نازل شده است. 2

تنها روزى كه می ‏تواند بستر این دو نوید الهى باشد، همان روز «غدیر» است كه با تعیین جانشین هم یأس بر دشمنان مستولى گردید، و هم آئین خدا تكمیل شد.

البته مقصود از یأس، نومیدى مخصوصى است كه با تكمیل دین توأم می ‏باشد.

و مقصود از تكمیل دین، تكمیل اركان و پی ‏ریزى اسباب بقاء آنست، نه بیان فروع و جزئیات، اكنون به بیان هر دو مطلب می ‏پردازیم:

الف: تعیین جانشین و استیلاء یأ‏س

روزى كه پیامبر جانشین خود را رسماً تعیین كرد، در آن روز كافران در یأس و نومیدى از محو نابودى اسلام، فرو رفتند زیرا آنان تصور می كردند كه آئین اسلام قائم به شخص پیامبر است و با رحلت رسول گرامى ازمیان می ‏رود و اوضاع به حال سابق باز می ‏گردد، وقتى مشاهده كردند كه پیامبر فرد شایسته‏ اى را (كه از نظر علم و دانش عدالت و دادگرى، قدرت و قاطعیت بى نظیر بود)، براى رهبرى تعیین كرد و مسلمانان با او بیعت كردند، از زوال اسلام نومید گردیدند. و به كلى مأیوس شدند و دیدند كه اسلام به صورت یك آئین ریشه دار در آمد، و دیگر براى آن تزلزلى نیست .

آیات قرآنى گواهى می دهد كه كافران پیوسته چشم طمع به دین مسلمانان دوخته بودند و آخرین آرزوی آنان این بود كه مسلمانان را از آئین خود باز دارند، و به كیش نیاكان خود برگردانند چنانكه می ‏فرماید:

«ود كثیر من اهل الكتاب لویردونكم من بعد ایمانكم كفاراً» 3

«و بسیارى از اهل كتاب آرزو كردند كه شماها را پس از ایمان، به سوى كفر بازگردانند».

ولى پیشرفت سریع اسلام در شبه جزیره و سقوط پایگاه شرك در مكه از امید آنان می ‏كاست ولى آخرین پناهگاه خیالى آنان این بود كه چون آورنده آئین جدید، فرزندى ندارد كه پس از درگذشت او حكومت جوان اسلام را رهبرى كند، از این لحاظ، اساس حكومت اسلامى پس از رحلت او فرو می ‏ریزد و چیزى طول نمی ‏كشد كه بر آن پیروز می ‏شوند و وضع، به همان حال نخست باز می ‏گردد.

قرآن سخن كافران را در این باره براى ما نقل مى‏كند چنانكه می ‏فرماید:

«اَمْ یَقُولُونَ شاعِرٌ نَتَرّبصُ به رَیْبَ المَنُون»4

«بلكه آنان می ‏گویند كه او (پیامبر) شاعرى است و ما انتظار می ‏بریم كه او دچار حوادث روزگار گردد و از دنیا برود.»

این آخرین نقشه‏اى بود كه كافران به آن امیدوار بودند، ولى روزى كه رسول خدا، وصى خویش و رهبر مسلمانان را پس از خود تعیین نمود، آن روز، روزى بود كه شبحى از ترس و یأس برفراز زندگى مشركان سایه افكند و طمع آنان از بین رفت .

ب: تكمیل دین

اگر آنروز با نصب خلیفه و تعیین جانشین، یأس بر مشركان مستولى گردید، آئین اسلام نیز به صورت آئین كامل درآمد، و مقصود از «اكمال دین» در آیه، بیان فروع و وظائف عملى مسلمانان نیست، بلكه فراهم ساختن بقاء و پایدارى آنست و یا تحكیم و تثبیت علل استقرار و بقاء، یعنى تعیین رهبر، دین تكمیل گردید و با در نظر گرفتن این معنى جمله‏ هاى آیه با هم كاملاً مربوط و متناسب می ‏گردد. و روز تحقق این دو حادثه معین می ‏شود.

پیامبر پس از نصب على (ع) براى خلافت چنین فرمود: «الله اكبرعلى اكمال الدین و اتمام النعمة و رضا الرب برسالتى و بالولایة لعلى (ع) من بعدى» «سپاس خداوندى را بر تكمیل آئین، و اتمام نعمت، و رضایت او بر رسالت من و ولایت على (ع) پس از من »

مدارك نزول آیه در غدیر

مفسران و محدثان اسلامى نزول آیه را در روز غدیر یادآور شده‏اند. و ما در این جا به بخشى از این مدارك اشاره می ‏كنیم. و اگر مدارك شیعه را در این مورد، بر مدارك اهل سنت اضافه كنیم، قهراً مسأله به عالى‏ترین حد از «تواتر» مى‏رسد

۱- الولایة تألیف طبرى (متوفاى 310 ه").

2- تفسیر ابن كثیر شامى، (774 ه") ج 2، ص 14.

3- تفسیر الدرالمنثور سیوطى شافعى، متوفاى (911 ه") ج 2، ص 259 و الاتقان، ج 1، ص 31 (طه 1360).

4- تاریخ ابوبكر خطیب بغدادى، متوفاى (43) ج 8، ص 290.

5- شیخ الاسلام حموینى، در فراید السمطین باب 13.

6- خوارزمى، متوفاى (568 ه") در مناقب ص 80 و 94.

7- تاریخ ابن كثیر، ج 5، ص 2101.

8- تذكره سبط ابن جوزى حنفى، متوفاى (654) ص 18.

علامه عالیقدر مرحوم امینى در كتاب جاوید «الغدیر» ج 1، ص 230 به بعد، اقوال و روایات وارد از طریق اهل سنت را كه همگى گواهى می ‏دهند كه آیه «الیوم اكملت» در روز غدیر نازل شده است به تفصیل نقل كرده است... اما روایات شیعه درباره شأن نزول آیه شریفه، در كتابهاى مربوط به امامت و در تفاسیر معتبر موجود می ‏باشد.

 

 

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 588 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

سلام دوست من، در جواب به اين سوالتون بايد بگم که اينکه مسلمان هستيم به اين دليل است که اسلام برترين دين اللهي است و هيچ اجباري بر مسلمان ماندمان نيست

 

 

 

 

 

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 1057 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (1)

ای پیک راستان خبر یار ما بگو / احوال گل به بلبل دستان سرا بگو
ما محرمان خلوت انسیم غم مخور / با یار آشنا سخن آشنا بگو . . .

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

غیر از تو مرا دلبر و دلدار نباشد / دل نیست هر آندل که ترا یار نباشد
شادم که غم هجر توگردیده نصیبم / بهتر ز غم هجر تو غمخوار نباشد . . .

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

ای طبیبا بسر بستر بیمار بیا بهر دلداری دلسوخته زار بیا
تو که دل را به نگاهی بربودی زکفم بپرستاری بیمار دل افکار بیا . . .
به امید ظهورش . . .

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

صدای آمدنت را به گوش ما برسان!
زمان غیبت خود را به انتها برسان
کنار تربت زهرا به وقت نا فله ات
دعای خویش را به یاری این گدا برسان!

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

بر مهدی و آن هاله نورش صلوات/
بر خال لب و جام ظهورش صلوات/
بی پرده همه انس و ملک می گویند/
بر سال و مه و وقت ظهورش صلوات/
ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) مبارک

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

برخیز که حجت خدا می آید / رحمت ز حریم کبریا می آید
از گلشن عسگری گذر کن که سحر/ بوی گل نرگس از فضا می آید.

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

این عشق آتشین ز دلم پا نمی شود/مجنون به غیر خانه ی لیلا نمی شود/بالای تخت یوسف کنعان نوشته اند/هر یوسفی یوسف زهرا نمی شود.
یا اباصالح المهدی ادرکنی

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

بیا دو باره پاک کن زجاده ها غبار را
به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را!
تمام لحظه های من فدای یک نگاه تو
بیا و پاک کن زدل حدیث انتظار را!

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

تو همچو بوی محبت زپشت پنجره ها
درون ذهن شقایق خطور خواهی کرد
نگاه شوق وامیدم به آن دم صبحی است
که خاک را به قدومت چو طور خواهی کرد

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

گرچه در هر جمعه ای، زیبا، دعایت میکنند/ این دعاها بر زبان است؛ جنسشان مرغوب نیست

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

خوب است ما هم مثل باران حس بگیریم
هر شب سراغی از گل نرگس بگیریم
اللّهم عجّل لولیک الفرج

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

یا مهدی!
ای نقطه شروع شفق،
ای مجری حق
میلاد تو قصیده بی انتهاییست که تنها خدا بیت آخرش را می داند.
بیا و حسن ختام زمان باش . .

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

به پای مهدی، همه سربازیم
ز ارکان ابر قدرت قرار اندازیم
ما خمارانیم، عبد جانانیم
تا ابد انصارالمهدی می مانیم
اللّهم عجّل لولیک الفرج

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

همه گویند به امید ظهورش صلوات
کاش این جمعه بگویند به تبریک حضورش صلوات
اللّهم عجّل لولیک الفرج

:::::::::جمله های تبریک نیمه شعبان:::::::::::

ای دل اگر عاشقی، در پی دلدار باش
بر در دل روز و شب منتظر یار باش
دلبر تو جاودان بر در دل حاظر است
روزن دل بر گشا، منتظر یار باش . . .

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تور هتل داریوش کیش
  • قیمت هتل های کیش
  • قیمت هتل در کیش
  • مطالب پیشرفته9
  • نوین پی سی :: نوین ترین فروشگاه آنلاین در ایران
  • دانلود آهنگ جدید
  • طلوع خورشید
  • گروه آموزشی دینی و قرآن وعربی متوسطه اول استان هرمزگان
  • عربی برای همه . آموزش مکالمه عربی
  • پایگاه قرآنی دارالقرآن
  • دی ال سی
  • سایت معلمان واساتید عربی
  • گروه آموزشی معارف و عربی در سوریه و لبنان و اردن
  • قرآن ، پیام های آسمانی و عربی دوره راهنمایی و متوسطه
  • شبکه مترجمین ایران
  • گروه آموزشی عربی استان هرمزگان
  • وبلاگ عادل اشکبوس مؤلف کتب عربی
  • سایت گروه درسی عربی
  • آموزش درس عربی متوسطه 1
  • دوست قرآنی
  • پیام نسیم
  • فرهنگ لغت
  • نورالجبین
  • آموزش درس عربی (خانم آقایی)
  • پایگاه درسهایی از قرآن
  • دینی وعربی متوسطه اول (خانم انا محمدی)
  • گروه دینی وعربی شهرستان آبیک
  • عنوان آزمایشی
  • گروه آموزشي ديني و عربي متوسطه اول
  • زنگ عربی (خانم دل آرام)
  • عکس های دوربین ما
  • مرجع بزرگ ایرانیان|مرجع نمونه سوالات درسی تمام مقاطع و دانلود سنتر بزرگ ایران
  • قرآن،عربی و پیام دوره متوسطه1(مشهد مقدس)
  • آموزش قرآن دینی وعربی(آقای محمدتقی باقری)
  • آموزش درس عربی ( خانم سعدی)
  • گنجینه عربی-علیزاده
  • آمزش الکترونیکی متوسطه اول(آقای غریبی)
  • سايت امام علي (ع)
  • سرزمين دانلود
  • پايگاه كيفيت بخشي آموزشي ديني وقرآن استان گيلان
  • گنجینه عربی 2- علیزاده
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    مطالب وب سايت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    لوگوی دوستان
    لوگوی ما

    آموزش آنلاین ((موسوی))

    آمار سایت
  • کل مطالب : 205
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 738
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 223
  • باردید دیروز : 1,317
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,303
  • بازدید ماه : 4,423
  • بازدید سال : 25,865
  • بازدید کلی : 628,475
  • درباره سایت

    بنده دبير قرآن- پيام هاي آسمان وعربي هستم

    اين وب سايت رابراي استفاده دبيران ودانش آموزانمحترم طراحي نموده ام اميدوارم مفيد باشد

    مارابانظرات سازنده خود یاری نمایید با تشکر

    نمایش زنده اخبار

    نمایش زنده اخبار